وبگاه محتوا و مطالب آموزشی دورۀ دوّم متوسّطۀ جدید

انیمیشن آموزش الکترولیت و غیرالکترولیت (swf)

دانلود ـ 606Kb

انیمیشن های آموزشی تبدیلات استوکیومتری واحد های شیمی (swf)

تمامی فایل ها به زبان انگلیسی و حجم شان حدود 2Mb است. برای دانلود می توانید روی هر مورد کلیک کنید.

                               تبدیل مولکول به گرم   ـ   تبدیل گرم به لیتر
                                     تبدیل مول به مول   ـ   تبدیل لیتر به لیتر
                                      تبدیل لیتر به گرم   ـ   تبدیل گرم به گرم

کتاب معلّم (راهنمای تدریس) فارسی (1) پایۀ دهم (pdf)

دانلود ـ 1.68Mb

پیش نویس کتاب های پایۀ یازدهم کلیّۀ رشته های نظری (pdf)

آخرین بروزرسانی 1396/4/13

عنوان کتاب

فایل های پیش نویس

شناسنامۀ کتاب

ساختار کتاب

کتاب های اختصاصی

حسابان (1)

فصل 1 ـ جبر و معادله

فصل 2 ـ تابع

فصل 3 ـ توابع نمایی و لگاریتم

فصل 4 ـ مثلّثات

فصل 5 ـ حدّ و پیوستگی

هندسه (2)

فصل 1 ـ دایره ها

فصل 2 ـ تبدیل های هندسی

فصل 3 ـ روابط طولی در شکل های هندسی

آمار و احتمال

فصل 1 ـ آشنایی با مبانی ریاضی

فصل 2 ـ احتمال

فصل 3 ـ آمار توصیفی

فصل 4 ـ آمار استنباطی

فیزیک (2)

(فصل 5 فصل اختصاصی رشتۀ ریاضی و فیزیک).

فصل 1 ـ الکتریستۀ ساکن

فصل 2 ـ جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم

فصل 3 ـ مغناطیس

فصل 4 ـ القای الکترومغناطیس و جریان متناوب

فصل 5 ـ فیزیک هسته ای و پرتوزایی

ریاضی (2)

فصل 1 ـ هندسۀ تحلیلی و جبر

فصل 2 ـ هندسه

فصل 3 ـ تابع

فصل 4 ـ مثلّثات

فصل 5 ـ توابع نمایی و لگاریتمی

فصل 6 ـ حدّ و پیوستگی

فصل 7 ـ آمار و احتمال

زیست شناسی (2)

فصل 1 ـ دستگاه حرکتی

فصل 2 ـ تنظیم عصبی

فصل 3 ـ حواس

فصل 4 ـ ایمنی

فصل 5 ـ تنظیم شیمیایی

فصل 6 ـ کروموزوم ها و تحلیل سلّولی

فصل 7 ـ تولید مثل

فصل 8 ـ تولید مثل نهاندانگان

فصل 9 ـ پاسخ گیاهان به محرّک ها

جغرافیا (2)

درس 1 ـ معنا و مفهوم ناحیه

درس 2 ـ انسان و ناحیه

درس 3 ـ نواحی طبیعی

درس 4 ـ ناهمواری ها و اشکال زمین

درس 6 ـ نواحی فرهنگی

درس 8 ـ نواحی اقتصادی

درس 9 ـ معنا و مفهوم ناحیۀ سیاسی

درس 10 ـ کشور یک ناحیۀ ساسی

درس 11 ـ ژئوپلیتیک

عربی (2)

کل کتاب

تاریخ (2)

درس 1 ـ منابع پژوهش در تاریخ اسلام و ایران دوران اسلامی

درس 2 ـ روش پژوهش در تاریخ؛ بررسی و سنجش اعتبار شواهد و مدارک

درس 3 ـ ظهور اسلام در مکه

درس 4 ـ امت و حکومت نبوی در مدینه

درس 5 ـ تثبیت و گسترش اسلام در دوران خلفای نخستین

درس 6 ـ امویان بر مسند قدرت

درس 7 ـ جهان در عصر خلافت عباسی

درس 8 ـ اسلام در ایران؛ زمینه های تکوین تمدن ایرانی  اسلامی

درس 9 ـ عصر طلایی تمدن ایرانی  اسلامی

درس 10 ـ ایران در دورۀ غزنوی، سلجوقی و خوارزمشاهی

درس 11 ـ جامعه و اقتصاد در عصر مغول  تیموری

درس 12 ـ فرهنگ و هنر در عصر مغول  تیموری

درس 13 ـ تحولات سیاسی و اقتصادی ایران در دوره صفوی

درس 14 ـ فرهنگ وتمدن در عصر صفوی

درس 15 ـ قرون وسطا

درس 16 ـ رنسانس و عصر جدید

جامعه شناسی (2)

فصل 1 ـ فرهنگ جهانی

کتاب های مشترک

شیمی (2)

فصل 1 ـ هدایای زمین

فصل 2 ـ در پی غذای سالم

فصل 3 ـ پوشاک نیازی پایان ناپذیر

آزمایشگاه علوم تجربی (2)

آزمایش های مربّی

آزمایش های دستورالعملی

آزمایش های کاوشگری

آزمایش های فیزیک

آزمایش های زیست شناسی

آزمایش های زمین شناسی

پروژه

زمین شناسی

فصل 1 ـ آفرینش کیهان و تکوین زمین

فصل 2 ـ منابع معدنی، زیربنای تمدن و توسعه صنعتی

فصل 3 ـ منابع آب و خاک

فصل 4 ـ زمین شناسی و سازه های مهندسی

فصل 5 ـ زمین شناسی و سلامت

فصل 6 ـ پویایی زمین

فصل 7 ـ زمین شناسی ایران

فارسی (2)

کل کتاب

نگارش (2)

کل کتاب

علوم و فنون ادبی   (2)

کل کتاب

ریاضی و آمار (2)

فصل 1 ـ گزاره ها و ترکیب گزاره ها ـ استدلال ریاضی  

فصل 2 ـ یادآوری، توابع ثابت چند ضابطه ای و همانی ـ توابع پلکانی و قدرمطلقی ـ اعمال بر روی توابع

فصل 3 ـ شاخص های آماری ـ سری های زمانی

فصل 4 ـ آمار استنباطی

فلسفۀ (1)

کل کتاب

فاقد شناسنامه

فاقد ساختار

روان شناسی

کل کتاب

انگلیسی (2)

درس 1 ـ Understanding People

درس 2 ـ A Healthy Lifestyle

درس 3 ـ  Power of Art

عربی زبان قرآن (2)

کل کتاب

انسان و محیط زیست

درس 1 ـ هوا

درس 2 ـ آب

درس 3 ـ خاک و امنیت غذایی

درس 4 ـ انرژی و محیط

درس 5 ـ تنوع زیستی

درس 7 ـ گردشگری و محیط زیست

دین و زندگی (2)

درس 1 ـ هدایت الهی

درس 2 ـ تداوم هدایت

درس 3 ـ خاتم پیامبران

درس 4 ـ معجزۀ جاودان

درس 5 ـ مسئولیّت های پیامبر (ص)

درس 6 ـ اسوۀ پیشوایی

درس 7 ـ تداوم رسالت

درس 8 ـ پا جای پای پیامبر (ص)

درس 9 ـ اوضاع اجتماعی عصر ائمه

درس 10 ـ احیای ارزش های راستین

درس 11 ـ جهاد و مبارزه علیه حاکمان ستمگر

درس 12 ـ در انتظار طلوع

درس 13 ـ عصرغیبت امام عصر(عج)

فاقد شناسنامه

فاقد ساختار

محتوای الکترونیکی نمودار هنری ـ شیمی دهم (swf)

دانلود ـ 143Kb

اثر دما بر انحلال پذیری گازها ـ شیمی دهم (swf)

دانلود ـ 174Kb

محتوای الکترونیکی انرژی درونی در فرایند هم دما ـ فیزیک دهم (swf)

دانلود ـ 470Kb

کتاب تاریخ معاصر ایران پایۀ یازدهم (pdf)



دانلود ـ 3.86Mb

خبر ـ کاهش انواع مدرسه با شیب ملایم


دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین اصل بر عدم تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان است گفت: پیش‌بینی‌ام برای سال ۱۴۰۰ حذف مدارس تیزهوشان نیست اما قطعاً این مدارس کنترل و مدیریت خواهند شد و تعداد اندکی از دانش‌آموزان تیزهوش واقعی خدمات ویژه دریافت خواهند کرد.


به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم درباره چالش‌های تنوع مدارس در ایران و در پاسخ به اینکه آیا در سال ۱۴۰۰ به هدف کاهش تنوع مدارس دست‌یافته‌ایم یا خیر، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین اصل بر عدم تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان است و فرض بر این است که دانش‌آموزان با ویژگی‌های مختلف در یک کلاس و در یک مدرسه درس بخوانند.


وی افزود: بر این اساس اگر تفکیکی وجود دارد باید در حداقل و همراه با توجیهات کارشناسی باشد به‌عنوان مثال دانش‌آموز استثنایی که معلولیت قابل‌تحمل دارد باید کنار دانش‌آموز عادی درس بخواند و تنها دانش‌آموزان با معلولیت‌های پیشرفته در مدارس خاص استثنایی تحصیل کنند.


دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش با بیان اینکه برای تیزهوشان هم شرایط همین‌گونه است، عنوان کرد: در اینجا هم اصل بر عدم تفکیک است و اگر مدارس ویژه‌ای وجود دارد باید در حداقل ممکن باشد و تنها کسانی که به مفهوم دقیق کلمه تیزهوش هستند و از بهره هوشی بسیار بالا برخوردارند در این مدارس تحصیل کنند. عدم تفکیک مدارس تیزهوش دارای الزاماتی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به وجود معلمان توانمند در مدارس عادی اشاره کرد که بتوانند دانش‌آموزان با هوش بالاتر را هم در مسیر صحیح هدایت کنند.


نوید ادهم ادامه داد: البته از سوی دیگر واقعیت‌های موجود جامعه را هم باید مدنظر قرار داد. متأسفانه در سال‌های گذشته به دلایل مختلف مدارس را تفکیک کردند که این امر می‌تواند انسجام اجتماعی و ملی را دچار آسیب کند. باید در راستای اجرای سند این مدارس را با شیب ملایم به هم پیوسته و یکپارچه کنیم که جامعه هم پذیرای آن باشد.


به گفته وی، خوشبختانه اکنون وزارت آموزش‌وپرورش این استراتژی را انتخاب کرده و در حال حرکت به این سمت است، به‌عنوان مثال دانش‌آموزان استثنایی در قالب طرح تلفیقی فراگیر در مدارس عادی ادامه تحصیل می‌دهند. درباره مدارس تیزهوشان هم اخیراً در شورای عالی مباحثی مطرح شد و سعی کردیم جلوی گسترش بی‌رویه آن‌ها را بگیریم و مدارسی را که واجد شرایط نیستند را به حداقل برسانیم. درباره مدارس شاهد و نمونه دولتی هم سیاست وزارتخانه کاهش با شیب ملایم است


دبیر کل شورای عالی آموزش‌وپرورش افزود: پیش‌بینی من برای سال ۱۴۰۰ حذف مدارس تیزهوشان نیست اما قطعاً این مدارس کنترل و مدیریت خواهند شد و تعداد اندکی از دانش‌آموزان تیزهوش واقعی خدمات ویژه دریافت خواهند کرد.


نوید ادهم در خاتمه سخنان خود در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه مدارسی چون علوم معارف و ورزش مدارس خاص نیستند بلکه رشته‌هایی ویژه‌ای را موردتوجه قرار می‌دهند و درواقع مدارس تخصصی هستند گفت: مدارس شبانه‌روزی هم مدارس دولتی عادی‌اند که در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور درس خواندن را برای دانش‌آموزان آسان‌تر کرده‌اند و از دستاوردهای خوب انقلاب‌اند؛ بنابراین آن‌طور که گفته می‌شود ۱۸ نوع مدرسه وجود دارد لزوماً این‌گونه نیست و این دسته‌بندی نمی‌تواند صحیح باشد.


     منبع خبر : ایسنا

فصل چهار فیزیک پایۀ دهم ـ گرماسنج بمبی (swf)


دانلود ـ 479Kb

۱ ۲
سازنده: فرزین فرهادی
دانش آموز رشتۀ ریاضی و فیزیک مدرسۀ شاهد آهندوست ارومیه
این وبگاه برای بهره مندی و استفادۀ دبیران دانش آموزان از محتوای الکترونیکی ایجاد شده است. "اطّلاعات بیشتر در بخش دربارۀ من"
Designed By Erfan Powered by Bayan